logo-itop

TO NEJLEPŠÍ CO JSTE MOHLI V TOMTO SMĚRU NAJÍT

Helpdesk, incidenty, CMDB, řešení problémů, řízení změn, FAQ, jednoduchý portál. ITIL ready.

Open-source řešení ITSM

iTop je webový IT provozní portál určený organizacím i poskytovatelům služeb. Prostřednictvím provozního portálu můžete spravovat konfigurační databázi, uživatelské požadavky, incidenty, problémy, změny i katalog služeb. 

Zvyšte svou produktivitu tím, že správy uživatelských požadavků, incidentů, problémů, změn a katalogu služeb budete provozovat v jediném systému.

vše co si jen můžete přát

To nejdůležitější

Jednoduchost použití

Oddělený uživatelský portál, upravitelné nástěnky, snadný import dat,

Flexibilní správa tiketů

ITop umožňuje spravovat tikety se specifickými pracovními postupy: dotazy, incidenty, problémy, změny. Pro týmy podpory jsou k tiketům přiřazena automatická oznámení a předdefinované akce.

Řízení dle pracovních dnů a hodin

Automaticky vypočítejte závazky služeb podle dnů a hodin definovaných pro každou službu a klienta.

Vytváření tiketů e-mailem

Uživatelé mohou vytvářet a spravovat své požadavky prostřednictvím jednoduché výměny e-mailů. ITop na základě těchto konverzací tikety aktualizuje a automaticky informuje agenta podpory.

Schvalování žádostí uživatelů

ITop může předem definovat pravidla pro automatizaci schvalovacího procesu (například prostřednictvím e-mailu). ITop umožňuje aktivní nebo pasivní schvalování a také víceúrovňové schvalování.

Průzkumy spokojenosti

Pomocí iTop můžete navrhovat dotazníky a spravovat průzkumy pro hodnocení spokojenosti uživatelů. Výsledky průzkumů jsou přístupné přímo přes webové rozhraní a lze je také vytisknout a exportovat ve formátu CSV.

Reporting přímo do Excelu

Pomocí nativní funkce aplikace Excel (webový import dat) můžete snadno vytvářet přehledy o činnosti založené na datech iTop. Stačí vám k tomu základní znalost aplikace Excel.

Synchronizace dat

Itop umožňuje synchronizaci dat s CMDB, např. s vSphere nebo Azure. Pomocí uživatelských skriptů můžete např. importovat uživatele z IDM.

Integrovaný audit

Pro zajištění kvality CMDB umožňuje integrovaný nástroj pro audit definovat kontrolní pravidla, která ověřují přítomnost informací v aplikaci. Hlášení o chybách je generováno v reálném čase.

vlastnosti

Proč je iTop tak skvělý

Obecná charakteristika

  • Možnost práce s více klienty s rozdělením dat
  • Vícekriteriální vyhledávání
  • Export dat do CSV, HTML, XML, PDF
  • Import dat ve formátu CSV
  • Vícejazyčnost (podle uživatele)
  • Globální vyhledávání typu Google
  • Synchronní nebo asynchronní automatické upozornění e-mailem
  • Správa uživatelských profilů
  • Přímé propojení s kl. a seznamy
  • Místní / LDAP / JA-SIG CAS / externí ověřování
  • Kompletní historie změn
  • Konfigurovatelné ovládací panely
  • Kompletní rozhraní REST/JSON API pro přístup k datům

Správa problémů

  • Dokumentace opakujících se incidentů
  • Souvislosti s incidenty a změnami
  • Databáze známých chyb a často kladených otázek
  • Dokumentace obejití problému
  • Dokumentace řešení
  • Odkazy mezi problémem a dotčenými CI

CMDB (konfigurační databáze)

  • Správa kontaktů a rolí
  • Správa infrastruktury (servery, sítě, tiskárny, počítače atd.)
  • Správa softwarové a aplikační architektury
  • Správa obchodních procesů
  • Správa vztahů mezi prvky CMDB
  • Správa dokumentů (ve vztahu ke Cls)
  • Skupiny CI (mohou být uspořádány v hierarchii)
  • Správa licencí a záplat
  • Správa organizací a lokalit (možnost hierarchie)

Řízení změn

  • Řízení změn se schvalovacím procesem a rolí (manažer, nadřízený atd.)
  • Automatická analýza dopadů
  • Propojení s incidenty a problémy
  • Vazby mezi změnou a ovlivněnými CI
  • Dokumentace provedených opatření
  • Dokumentace plánu obnovy

Zpráva tiketů

  • Připojení několika tipů k hlavnímu tipu
  • Automatický výpočet priority podle dopadu a naléhavosti
  • Přidávání příloh
  • Identifikace služby a souvisejících položek služby
  • Přiřazení k týmu a agentovi
  • Automatická aktualizace dat a časovačů
  • Automatické upozornění kontaktů
  • Historie akcí

Katalog služeb a SLA

  • Správa katalogu služeb a SLA
  • Definice dohodnutých metrik (TTO, TTR ...).
  • Definice oken pokrytí
  • Správa smluv s klienty a dodavateli
  • Vztahy mezi smlouvami a CI
  • Vztahy mezi smlouvami a kontakty
  • Přidávání dokumentů

Helpdesk

  • Sledování dotazů uživatelů
  • Identifikace uživatele služby podle názvu společnosti a kontaktu
  • Typologie dotazů
  • Pozastavení dotazu do doby, než bude provedena akce
  • Proces schvalování
  • Uživatelský portál pro zadávání a sledování dotazů
  • Vytváření a aktualizace prostřednictvím e-mailu
  • Průzkumy spokojenosti
  • Šablony dotazů

ITSM designer

  • Online služba pro personalizaci iTop
  • Interaktivní editace objektů a polí
  • Interaktivní úprava nabídek
  • Změna definice loga aplikace
  • Automatická správa verzí
  • Podpora pro testování a zavádění

Správa incidentů

  • Automatická analýza dopadu
  • Propojení s klíči a kontakty, kterých se to týká
  • Vytváření a aktualizace e-mailem

Minimální konfigurace

  • Webový prohížeč: Firefox, Safari, Chrome, Edge
  • Systém: Linux (Debian, Red Hat...), Windows
  • Webový server: Apache, Nginx nebo IIS s PHP 7.4+
  • Database: MySQL 5.7+, MariaDb 10.3+
  • Požadavky na server: 2 jádra, 4 GB RAM, 50 GB HDD

A to ještě není vše

vývoj na zakázku

Díky koncepci iTopu lze vytvářet další moduly, které rozšíří již tak bohatou funkcionalitu iTopu.

Pro naše zákazníky jsme vytvořili například modul na synchronizaci s Archirepem, modul pro napojení na helpdesk Gordicu, připravili jsme modul "provozní deník" nebo modul "opakované činnosti".  

Velikost firmy není problém

Pro koho je určen

IT profesionálové

Potřebujete podporu vašeho podnikání? Lokalizované, snadno a rychle nasaditelné a především open-source. Jinými slovy, out-of-the-box řešení se spoustou doplňků.

Malé společnosti

Oddělením interních a externích uživatelů zajistíte, že se Vaši zákazníci v jednoduchém portále neztratí. Katalog software a přehled o infrastruktuře je nutností pro jednoduchou dopadovou analýzu.

Velké organizace

Oceňují hlavně komplexitu. Tzn. nasazení provozního portálu není jen o servicedesku - vazba na rozsáhlou konfigurační databázi, EA modely a databázi smluv umožňuje vidět věci v důležitých souvislostech, vedoucích ke správnému rozhodování. A to vše samozřejmě v souladu s ITIL best practices.

A to nejdůležitější na závěr

Proč?

Proč si organizace vybírají iTop?

  • Komplexní IT provozní portál - ITIL best practices
  • Rozsáhlá konfigurační databáze
  • Open source řešení rozšiřitelné prostřednictvím dalších doplňků
  • Lokalizace do několika jazyků
  • Možnost výběru instalace pro organizace či poskytovatele služeb
  • Detailní přehled o IT infrastruktuře
  • Zajištění administrativně technických opatření v souvislosti se zákonem o kybernetické bezpečnosti č. 181/2014 Sb.
  • Konsolidované informace o smlouvách a jejich exspiracích
  • Portál pro interní i externí uživatele
  • Katalog software

Řešíme Vaše problémy

  • Neefektivní evidence a aktualizace dat o IT infrastruktuře
  • Nedostatečné informace o smlouvách (SLA, služby, expirace)
  • Neaktuální dokumentace
  • Nemožnost zobrazovat vazby a vztahy mezi technologickou, aplikační a business architekturou
  • Nedostatečná vazba mezi servis deskem, službami a SLA
  • Absence databáze známých chyb, která urychlí řešení incidentů
  • Neefektivní řízení změn, incidentů a plánovaných výpadků
  • Chybějící analýza dopadů a závislostí (nejasnosti, na kterých technologiích jsou provozovány jednotlivé aplikace, kde jsou umístěny instance SW apod.)
  • Nedostatečná správa IT infrastruktury

stále jste něco nenašli a chtěli byste se zeptat?

FAQ

iTop můžete vyzkoušet na https://itop-demo.itopo.cz. Případně nás můžete kontaktovat pro nezávaznou prezentaci na info@itopo.cz. iTop je opensource software, a proto jej můžete vyzkoušet i na stránkách výrobce www.combodo.com (bez české lokalizace).

Plná ITIL instalace/verze obsahuje CMDB se všemi moduly, správu služeb, správu ticketů dle metodiky ITIL v3, kde mají uživatelské požadavky a incidenty různý životní cyklus, ITIL správu tiketů pro řízení změn a správu problémů a známých chyb.
Základní verze/instalace obsahuje pouze základní CMDB (smlouva, server, síťový prvek, umístění, kontakt, obchodní proces a aplikační řešení (IS), správu služeb, jednoduchou správu tiketů (nerozlišují se uživatelské požadavky a incidenty) a správu tiketů pro řízení změn.ulvinar dapibus leo.

Podrobné informace naleznete ve specifikaci na stránce výše.

iTop obsahuje výkonný modul pro synchronizaci dat, který umožňuje získat informace z různých externích zdrojů (aplikací, souborů, databází). Pomocí externích modulů lze synchronizovat data např. z vSphere nebo nově s Azure

Prostřednictvím analýzy dopadů či závislostí (BIA) zobrazíte vzájemné vazby mezi konfiguračními položkami. Můžete si vybrat, zdali analýzu dopadů a závislostí zobrazíte v grafickém či textovém režimu. iTop umožňuje výběr jen těch konfiguračních položek, které potřebujete do analýzy zahrnout.

Ano, auditní nástroj je součástí iTopu. Integrovaný nástroj umožňuje definovat pravidla pro audit a na jedno kliknutí sestavit zprávu o chybách. Samozřejmostí je možnost sestavit audit dle vašich požadavků.

Uživatelský portál může sloužit pro sběr požadavků jak od uživatelů z Vaší organizace, tak i od uživatelů externích. V případě, že se rozhodnete využívat iTop pro externí uživatele, jednoduše si v administraci přidáte organizaci, externí týmy i uživatele portálu.

V iTop si může každý uživatel individuálně nastavit dashboard (nástěnku). Tyto „nástěnky“ jsou plně konfigurovatelné a dají se použít jako souhrn informací pro jednotlivé moduly (správa služeb – přehled smluv v expiraci, přehled požadavků – nový, přidělený, uzavřený, apod.).

iTop umožňuje evidovat smlouvy s vazbou na konfigurační položky, služby a SLA. Katalog služeb slouží pro uživatelský portál – zadávání požadavků. U SLA lze nastavit hodnoty TTR/TTO a sledovat stav jednotlivých tiketů.

Všechny změny provedené v iTop jsou ukládány do historie změn:

  • datum
  • uživatel
  • změna

V iTopu existuje průvodce importem dat. Prostřednictvím průvodce zajistíte import přímo ze souboru CSV, nebo vložením dat do importního formuláře. Importovat můžete prakticky jakékoliv data, která jsou obsažena v iTopu.

Kdykoliv potřebujete, můžete využít export do XLS, CSV, HTML a PDF. Pro každou konfigurační položku (CI) je možné pro potřebu importu/exportu využít předdefinovaných šablon, kde jsou definovány jednotlivé atributy dané CI.

Zasílání tiketů e-mailem je možné prostřednictvím samostatného modulu „Tvorba a aktualizace uživatelských požadavků prostřednictvím emailu“. Uživatelé mohou v iTopu jednoduše posílat tikety k incidentům nebo tikety se servisními dotazy e-mailem do jedné nebo více poštovních schránek. iTop podporuje také aktualizaci tiketů na základě e-mailové konverzace a automatický import příloh.

Ano lze, iTop má velmi propracované API, přes které můžete mimo jiné i vytvářet nové tikety (požadavky, incidenty, atd.)